Friday 16 February 2024

Nädal 2 - Internetikultuuri muutumine


On uus nädal ning kirjutan sama blogipealkirja teine kord, eelmine kord oli eelmine aasta.

IRC, Mumble, Skype ja Discord

Aasta oli 2005, istusin raamatukogu avaliku internetipunkti arvuti taha ja avasin Mängukoopa lehekülje. Peale lõpmatuna paistvate Flash ja Shockwave tehnoloogial põhinevatel mängudel, oli olemas ka lastele suunatud kommuun. Kuna minul Mängukoopa kolli tuunimiseks kollipunkte ei olnud, siis teda ma väga ka ei tuuninud. Seetõttu, jäin ka sellisest menunetilehest ilma. 
Nii palju kui mina aru sain, oli Mängukoobas mängurikommuun mis meenutas natukene ka foorumit.
Tänapäeval ma ei tea, et midagi sellist nagu mängukoobas Eestis eksisteerib - organiseeritud foorum mis hostis mänge. Võibolla ma lihtsalt ei ole peale sattunud

Ma tunnen, et väga palju Eesti noori, mängureid ja mitte-mängureid, on kolinud üle suhtlusrakendusse Discord'i. 
Ise ma tunnetan, et seda üle-kolimist saab kolme etappi panna: Ventrillo/Mumble/TeamSpeak siis Skype ja praegu Discord.
Ventrillo, Mumble ja TeamSpeak servereid mäletan isegi mina - väga palju sinna ei sattunud, kuna uus lahendus, et oma klassikaaslastega peale kooli mängida, oli juba olemas - Skype. Kuigi, kui tänapäeval tahaksin ma oma kursusekaaslaste või sõpradega teha mängusessiooni siis ei organiseeri ma seda ei IRC (Internet Relay Chat)-kanalis, Mumble'i "toas" ega Skype kõnes vaid ennemkõike Discord'i vahendusel.
Kõiki neid eelmainitud tehnoloogiad (IRC, Mumble jt, Skype) eksisteerivad ja arendatakse siiamaani, need ei ole kuhugi kadunud aga kindlasti ei ole need enam populaarsed.

Discord on ühendanud endas IRC-jututubade ja häälvestluse platvormid nagu Ventrillo või TeamSpeak (viimasel ajal on Discordi arendajad katsetanud ka foorumi-laadseid lahendusi). Discord'i ja Skype'i ei saa veel "ise-hostida" nagu saab IRC ja häälvestluse kanalite puhul teha. Discord puhul saabuvad kõik andmed Discordi enda serverisse
Vahepeal mõtlen - mis siis, kui Discord pillid kokku paneb: kõik vestlused, sõbrad, õppematerjalid ja mis kõige tähtsam, mälestused, kaovad Interneti-sohu.

Igapäevaselt Discordi kasutades, mõtlen vahel tagasi sellesse aega, mil ma esimest korda hakkasin IRC kanaleid kasutama (aasta oli 2011, ma mängisin mängu nagu Ace of Spades). Oli aeg, mil olin mIRC-kasutajaliidesega ära harjunud, nüüd aga on see võõras. Discordi kasutajaliides, kuigi see on vahepeal üsna kirju, on mugav. Mugav on Discord mitte ainult kasutajaliidese poolest vaid see on lihtsalt üleüldse mugavam - võibolla on see lihtsalt minu kiiks, et kuna olen natuke vanem, siis ei ole mahti krüptilises kasutajaliideses toimetada.

Oh õudu, võibolla see tähendab, et järgmine kümnend hakkan MacOS inimeseks.

No comments:

Post a Comment

Nädal 2  - Internetikultuuri muutumine On uus nädal ning kirjutan sama blogipealkirja teine kord, eelmine kord oli eelmine aasta. IRC, Mumbl...